Celeron core voltage

Autor: Cezary Lagod (techcreative_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 12:41:23 MET

Witam,

Mam Celeron 600 MHz na podstawce Slot1 i plyte Abit BE=6 II.

Cały czas męczyło mnie to, że ten celeron strasznie się grzeje.
Tak bardzo, że potrafił się nawet zawiesić.
Średnia temperatura była około 80 stopni a potrafil dojechac do 90.
Oczywiście wiatraczek ma w miarę dobry,
nawet posmarowany pastą termoprzewodzącą.

Ostatnio wpadłem na 'głupi' pomysł obniżenia
core voltage z 1.5V do 1.3V,
co zaowocowało spadkiem temperatury do 65 stopni.
Procesor chodzi teraz stabilnie.

Moje pytania:
1. Czy tak obniżone zasilanie może wpłynąć ujemnie na ten procesor
lub na inne komponenty komputera ?
2. Jaka powinna być średnia temperatura tego procka ?

Czarek

--
Cezary Lagod @ Tech Creative
bramka sms2gadu-gadu; wyslij SMS na nr 7160 o tresci: