Re: Problem z cedekiem

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 11:49:38 MET

Użytkownik "zuko / Shark von Cygnus" napisał:

> Podlaczylem do kompa TEACa 40x.
> jest problem: normalnych plytek nie czyta,
> znaczy widzi katalogi, ale jak chce cos sie otworzyc

Miałem niedawno podobny problem u znajomego z dyskiem twardym Seagate.
Okazało się, że za ową sytuację odpowiedzialne było ustawienie zworek
w pozycji poziomej - tak by nie były złączone żadne piny. Sytuacja
wynikła z faktu, że dysk ustawiony w trybie Master powinien mieć
wyjętą zworkę a znajomy nie chcąc pozbywać się jej całkowicie wpiął ją
w sposób "neutralny". O ile nigdy nie sprawiało to żadnego problemu, o
tyle po podłączeniu drugiego dysku, ten pierwszy przestał być
odczytywany (ale katalogi były widoczne). Pomogło usunięcie zworki.

W twoim przypadku oczywiście może być to inny problem. Dlatego
proponuję spróbować jeszcze podłączyć napęd na innej taśmie, na innym
kanale i w innym trybie (Master/Slave). Może któraś z tych zmian okaże
się skuteczna.

Pozdrawiam,
Sniper