Re: LCD czy emituje szkodliwe promieniowanie?

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_ps.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 11:50:43 MET

On Sun, 17 Nov 2002, << eMKa >> wrote:
> Mam pytanie odnośnie monitora LCD.
> Czy emituje on jakieś szkodliwe promieniowanie.

Fale radiowe. Zero jonizujacych. Nieznaczne IMHO.

> Chodzi mi konkretnie o fakt używania go przez kobietę w ciąży.
> A czy sam komputer może być źródłem jakiegoś niebezpiecznego
> promieniowania??

Tak. Emisja fal radiowych dlugosci rzedu kilkunastu centymetrow
- taka "kuchenka mikrofalowa". Ale przy dobrym pudle powinno byc
ok. Gorzej z halasem - tzn. infradzwiekami (wentylatory).

Zagrozenie nr 1 to wedlug mnie "wymuszona pozycja ciala"
- brak ruchu, zastoje krazenia. Oczywiscie, przy zepsutym
sprzecie to i porazenie pradem 220 V moze sie zdarzyc...

--
Slawomir Marczynski (Mr)