Re: LCD czy emituje szkodliwe promieniowanie?

Autor: Wonder (wonderS34_at_poczta.fm)
Data: Sun 17 Nov 2002 - 17:42:52 MET

> Mam pytanie odnośnie monitora LCD.
> Czy emituje on jakieś szkodliwe promieniowanie.
> Chodzi mi konkretnie o fakt używania go przez kobietę w ciąży.
> A czy sam komputer może być źródłem jakiegoś niebezpiecznego
> promieniowania??

W monitorze LCD promieniować może tylko świetlówka, która
podświetla obraz. Jest to promieniowanie UV, ale raczej nie jest
szczególnie niebezpieczne. Komputer jest źródłem promieniowania
elektromagnetycznego. Jest raczej słabe i dodatkowo ekranowane
przez obudowę (metalowa, uziemiona). Myślę że nie ma powodu
do panikowania. W sumie to wszystko zależy od nastawienia.
W domu z pustaków żużlowych promieniowanie jest większe,
niż to które dotarło do nas z Czernobyla. I taki dom nikomu nie
przeszkadza, a jaka panika była w przypadku Czernobyla to
chyba pamiętasz. Promieniowanie też jest potrzebne, jak witaminy.
I jak w przypadku witamin, za dużo to nie zdrowo ;-) Trochę luzu.

Wonder