Re: pytania dot. zestawu dla gracza

Autor: /\\rkhan (arkhan_at_2com.pl)
Data: Sat 16 Nov 2002 - 17:23:31 MET

> moj kumpel chce sobie kupic kompa - ma sluzyc glownie do gier, a jako ze
nie
> siedze w sprzecie, postanowilem sie was poradzic. zdecydowany jest na
proc.
> athlon xp 2000+ i gragfike gainward gf4 4200 ddr. i teraz zestaw pytan ;)
> 1. jaka pl. gl. pod tego procka, aby byla rozwojowa - tzn. zeby np za pol
> roku mozna bylo wlozyc do inej silniejszego procka i jaki max. procesor
> polecana przez was pl. bedzie obslugiwac?

Jestem przeciwnikiem kupowania sprzętu na zapas, ale jeśli bardzo chcesz być
"rozwojowy", kup płytę na KT333 + markową pamięc DDR333. Jeśli pewnego dnia
procek wyda ci się za wolny, zmienisz go na T-breda B z szyną 166 (DDR) i
dojdziesz do synchronicznej harmonii. :)

> 2. w cennikach mozna napotkac oznaczenia pl. gl. 133, 266, 400 itp. cos mi
> sie obilo o uszy, ze to jest jakos zwiazane z pamieciami ;) czy np. pamiec
> 133 bedize chodzic na takiej pl. 333? czy trzeba miec i pamiec i plyte
333?

Nie trzeba, choć optymalne rozwiązanie to synchroniczny przepływ danych,
czyli procek (FSB) oraz pamiątki chodzą z tą samą częstotliwością, która
jest w dodatku wspierana przez chipset płyty.

Arkhan.