Re: karta dźwiękowa - pomoc

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Sat 16 Nov 2002 - 13:32:17 MET

kasia wrote:

>Mój problem polega na tym, że karta Aztech Soundcard MMPro 16IIIS ( FCC ID
>138-SN96104 ) po kolejnym ( 3-4 ) włączeniu filmu pokazuje komunikat : The
>Aztech Sound card is not responding properly...i wyłącza się dźwięk. Co mam
>z tym zrobić?
>Kasia

Warto wyjąć kartę, odkurzyć pędzlem lub silnym strumieniem powietrza,
przemyć złącze denaturatem i zamontować ponownie.
Jeżeli jest to karta ISA proponuję zarezerwować dla niej w biosie
przerwania, takie jak otrzymuje od Windows - w opcjach PnPbiosu wybrać
kontrolę zasobów "manual" zamiast "auto", a odpowiedznie numery przerwań
przydzielić dla "legacy ISA", zainstalować najnowsze dostępne sterowniki
(pomoże tutaj google: szukaj "po" nazwie układu na karcie: może to być
ESS, Crystal lub nawet coś Aztecha). Jeśli jest to karta PCI, trzeba
poeksperymentować ze zmianą gniazda PCI, w który jest zamontowana, tak
aby jeśli jest to możliwe uniknąć współdzielenia zasobów z innymi
urządzeniami - pomocny będzie Menadżer urządzeń Windows - wybranie opcji
właściwości na ikonie "Komputer" pozwala zobaczyć jak sa przydzielone
zasoby poszczególnym urządzeniom. Na koniec zainstaluj nowe DirectX i
przetestuj działanie dźwięku przy pomocy dxdiag ,który jest instalowany
w c:\Program files\Directx\. Jeżeli problem będzie się powtarzał i
występował pod innymi aplikacjami można przypuszczac, że zawiodła
elektronika karty i konieczny będzie zakup nowej "dźwiękówki".