uszkodzone pliki - czy to na pewno dysk?

Autor: Kenzo (kenzo_pl_at_o2.pl)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 14:43:22 MET

Witam!
 Mam problem ze swoim sprzetem. Problem cholernie denerwujacy. Moze na
poczatek konfiguracja:
PIII450, 384MB RAM, Riva TNT2 AGP, 2 sieciowki (obie na Realteku), karta
dzwiekowa ISA (Yamaha), dysk Seagate 20GB. Problem polega na tym, ze system
(Windows XP Pro build 2600) lubi sie nagle bez powodu zrestartowac. Nie ma
zadnych komunikatow, po prostu "cyk" i juz. Zanim wlozylem karte dzwiekowa,
jedyna rada na to bylo kopiowanie plikow z windows\repair
(system,sam,security itd) a pozniej przywrocenie stanu sprzed crasha
korzystajac ze snapshotow. Dysk wg narzedzi skanujacych jest calkowicie
sprawny, nie mam zadnych bad sectorow, a mimo to po restarcie zdarza sie
zobaczyc komunikat: ntfs.sys corrupted (lub inne pliki). Wtedy jest restart,
chkdsk i wszystko wraca do "normy". Po tym jak wlozylem karte dzwiekowa nie
musze juz kopiowac zadnych plikow, system wstaje po restarcie prawie zawsze.
Co ciekawe co restart mam jednak inne sterowniki do karty graficznej - raz
sa to standardowe z xp, raz detonatory nvidii. Mecze sie z tym i mecze, byla
juz nawet reinstallka, dalej mam to samo. Zastanawiam sie czy cos jest nie
tak z przerwaniami, jesli nie to moze z karta graficzna - przegrzewa sie???
albo z samym dyskiem... Jesli ktos mial podobne doswiadczenia, to
poprosilbym o sugestie. Z gory dziekuje za pomoc.

 Pozdrawiam!

PS Dodam moze jeszcze kiedy nastepuje restart: ano nie ma na to regul.
Potrafi sie przewrocic przy zmienianiu ustawien karty graficznej, przy
odtwarzaniu dzwieku, przy uruchamianiu przegladarki.