Re: DDR266 czy DDR333

Autor: Żurek (darzur_at_skasuj_to.box43.pl)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 12:55:24 MET

Poświęcając chwilkę wolnego czasu Artur Łożyński naskrobał(-a):

> Czy Twoja plyta jest na liscie oficjalnie obslugujacych procki na
> FSB333. Moja jest i nie wyobrazam sobie braku mozliwosci pogodzenia
> DDR266 z tym prockiem.

Nie wiem czy jest, ale szczerze powiedziawszy wątpię. Wiem że chodzi na
tej FSB i ma odpowiednie dzielniki PCI i AGP. Natomiast mozliwości
wolniejszego puszczenia DDR nie posiada.

> Mam do wyboru do ustawienia 133, 166 i SPD.
> Przy okazji takie ustawienia niezaleznie procka i pamiecie nie sa
> niczym nowym. Chociazby Duron na 100 i kosci na 133 przeciez nie
> wmowisz mi ze na Twojej plycie jest to niemozliwe. Wiem, mowie o
> sytuacji odwrotnej procek wolniej ale czy powinno miec to znaczenie
> (?).

Ja także mam do wyboru te ustawienia. Jeżeli puszczę procek na 100MHz to
dochodzi do tego jeszcze 100MHz dla RAM-u. Ale zwiększenie FSB dla procka
zawęża już obszar wyboru taktowania pamięci i dla FSB 166 jest to już
tylko 166. Nie chcę się kłócić, bo możliwe że Twoja płyta to umożliwia.
Ale ustaw procek na 166 i sprawdź czy da się ustawić pamięć na niżej. Tak
z czystej ciekawości.

> Tak ogolnie ta dyskusja jest troche teoretyczna (sam jestem sporo
> winien) nie mamy procka na FSB333(czytaj nie podkreconego) wiec...
> Swoje przekonanie o mozliwosci pogodzenia procka FSB333 z DDR266
> wynika czytanych testow z tym prockiem i z dwoma rodzajami pamieci.
> Jezeli pytasz gdzie sa te testy "zabij" szukalem i nie znalazlem :(

Mój procek nie jest podkręcony. Chodzi tylko na innej FSB. Nie interesuje
mnie gdzie są testy. Ja sam u siebie sprawdziłem to organoleptycznie i
wiem że moja płyta takiej konfiguracji nie przewiduje.

Pozdrufka :)

--
Żurek
GG #371288