Re: inny pomysł na cichy zasilacz

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 12:13:35 MET

Użytkownik "Paweł Paroń"...

> A gdyby tak zrobić zwykły zasilacz, nie impulsowy, czyli
> trafo+prostownik+duże kondensatory (ewentualnie jeszcze
stabilizatory, ale
> chyba niekoniecznie)?

Niestabilizowany zasilacz do peceta ? Pyszne....;)
A prostownik jaki? Dioda w układzie połówkowym może ? Ciekawe, jakie
Ci wyjdą tętnienia na wyjściu...
A przy takim napięciu, wiesz jakie tam będą prądy ? A prąd udarowy ?
Trzeba dać zabezpieczenia na tranzystorach mocy. A takie tranzystory
trzeba chłodzić.....

> Są transformatory do halogenów o odpowiedniej mocy

Tzn jakiej mocy ?

> one nie wymagają chłodzenia wentylatorem, może użyć trzech takich
> transformatorów z odpowiednio "odwiniętymi" uzwojeniami wtórnymi,
żeby po
> wyprostowaniu uzyskać +12, +5 i +3,3V? Chodzi o te napięcia, z
których jest
> największy pobór mocy, pozostałymi na razie się nie zajmujemy.

Mnie do tego nie mieszaj :) Sam się zajmuj ;)

pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl