Re: Nowa pamiec PC1066 RDRAM

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 08:52:57 MET

Szybsza może i tak ... Ale radze sie trzymać od tych pamięci z daleka.
Walczyłem z nimi przez 4 tygodnie w ramach zamówienia Polskiej Akademii Nauk
(Jakiś mądrala sobie wymyslił takie zestawy). To są całkowite niewypały
Testowaliśmy rożne moduły RIMM Samsunga i Kingstona ( To też zresztą
samsungi bo tylko oni je robią). Chodziło to wszystko na ASUS-ach P4B533-C z
najnowsza wersja biosu karta graficzna Radeon 8500. Na kazdej płycie po 4
takie moduły 256 MB (1 GB RAM kazdy moduł po ok 800 zł - zgroza). Wszystko
pod kontrola Windowsow 2000. Komputery wieszały się jak szalone po
ustawieniu pamieci na 1066 na 800 wszystko w porzadku. Tylko kto da tyle
szmalu za RIMM 800 :)). Ogolnie na 1066 zwisy i BSOD co kilka minut. Zwisy
na 2 3 petli 3D marka. Dzieki uprzejmosci PM Kingstona z Ingram Micro i ABC
Daty testowalismy wszystkie dostepne moduły Value i Registered.
Wymienialismu płytyy w tych kompachi wszystkie bebechy nic nie pomogło.
Okazało się ze nie ma rzadnego oficialnego suportu dla tych pamieci przez
Intela. ASUS pracuje z tymi pamieciami ale tylko z dwoma dokladnie
okreslonymi wersjami Samsunga i Kingstona ( Maja w oznaczeniu (ASU) i jest
napisane że rzadne inne nie bedą chodzić poprawnie). W polsce te sa nie do
dostania za granica sprzedaje sie ASUSY wraz z pamieciami w komplecie.
Podobnie jest z płytami Iwila. Dla mnie to jest po prostu super drogi
niewypał. Ostatecznie wszystkie te kompy poszły Z DDR-ami PC 333 i jak ręką
odjął chodza OK. IMHO nie warto sie pchać w cały ten kanał dla ok 10 proc
przyrostu wydajności, w normalnej pracy i tak tego nie poczujesz

Pozdrzawiam