Re: BAJTEK - mam na zbyciu kilkadziesi?t numerów z lat 88-96 [SPAM]

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 14 Nov 2002 - 22:38:04 MET

Użytkownik "Donik"...
[...]
> Dzięki, o Paanie, składamy dzięki ;-)

Ale to ostatni raz...;)

> Jakiego całego układu? :-O Co jeszcze poza telewizorem/monitorem?

Rany Julek ! Toś Ty zaczął gadać o paśmie kabla i karty graficznej.
Zakładając,że monitor ma szerokie pasmo, karta też, tłumienie może
nastąpić w kablu. Przez układ wyświetlania rozumiem kartę - kabel -
monitor. To trudne ? ;)

> Moment- pisałem, że obraz _może być_ kiepski z powodu innych
> przyczyn, niż matryca, np. monitora.

A ja tego - do choinki - nie negowałem. Tylko twierdziłem, że kiepska
matryca = brzydkie literki. Niezależnie od monitora.

> Oj, kiepsko z tą wiedzą fachową. Około 4 MHz.
> Nośna fonii ma 5.5 (CCIR) lub 6.5 MHz (OIRT), ale i tak zwykle są
pułapki
> na obu, żeby zakłócenia z fonii nie właziły na wizję.
> Dodatkowo, ze względu na fakt "wkomponowania"
> w sygnał video chrominancji (w Palu podnośna chrominancji 4,43 MHz,
> modulowana fazowo, co dodatkowo "zabiera" pasmo) dla użytecznego
pasma
> luminancji (która nb determinuje wyświetlanie drobnych szczegółów,
jak pikselki
> literek ;-) zostaje 3,5- max. 4 MHz.

hihi...
Odrobiłeś lekcje.. ;)

> A poczytaj, uświadom się...

Ale nie jestem ;)

;)

> Akurat nie. Sygnał cyfrowy ma _większe_ pasmo od analogowego
(Fourier się kłania).
> Odejście od transmisji cyfrowej po kablu było naturalne, przy
częstotliwościach
> VGA kabel cyfrowy musiałby być naprawdę zdrowo ekranowany i dosyć
gruby
> (ze 3 cm pewnie).

Ale nie mówimy o VGA, tylko nędznej CGA z nędznym 1 bitem na 1 kolor.
Pasmo w tym przypadku nie jest szerokie, poza tym brak układu RAMDAC i
(IIRC) filtrów RGB...

> O, to to. Tylko TO NIE SĄ POJĘCIA TOŻSAME, do 100 chomików :-)

W trybie tekstowym są ze sobą skorelowane, do 101 dalmatyńczyków :)

> Dlatego że obraz miał więcej linii w poziomie. Matryca mogła sobie
mieć nadal
> 8x8 znaków, a przy podwajaniu linii będzie ten sam efekt.

A cegła linii podwajać nie mogła...

> Amen

Dixi ! :o)

Chyba ustaliliśmy platformę porozumienia ? :)

pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl