Re: Jak podkręcić Celerona

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Thu 14 Nov 2002 - 21:44:02 MET

MAX wrote:

>Użytkownik "Figaroo" <beezer_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

>jest

>Wg instrukcji obsługi płyty jumper ten odpowiedzialny jest za "CPU Host
>Clock" i jest ustawiony na 100MHz. Natomiast drugi to "CPU Clock Ratio" i
>ustawiony jest na"BIOS Setup"
>
>Dlatego moje wątpliwości. Możliwe że słowa te mają inne znaczenie aniżeli je
>im nadaje.
>
>Pozdrawiam
>MAX

Ustawienie "CPU Clock Ratio" w pozycji "BIOS Setup" powoduje, że
ustawienie zworą FSB jest ignorowane i dokonuje tego BIOS na podstawie
typu procesora lub wpisów użytkownika. Mnożnik Celerona jest
"zablokowany" (a właściwie częstotliwość szyny jest wewnątrz procesora
powielana do założonej przez producenta wartości), więc ustawienia
4x100MHz nie mają sensu. Jeśli procesor byłby taktowany zegarem 100MHz i
mógł pracować z taką częstotliwością, to wyświetlona i faktyczna
częstotliwość pracy wynosiłaby 600MHz.