Re: start zasilacza ATX

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Thu 14 Nov 2002 - 20:14:09 MET

Jacek wrote:

>cześć!
>
>W zasilaczu Codegen 300W są dwie wtyczki które mi do niczego na
>płycie nie pasują. Jedna ma 4 przewody (2 żółte i 2 czarne) ułożone w
>kwadrat a druga 6 (czerwony, 2 pomar. i 3 czarne) ułożone w linię.
>Do czego one są?
>Słyszałem że w którejs trzeba coś zewrzeć żeby zasilacz wystartował,
>prawda?
>
>J.

Do zasilania płyt pod Pentium4. Od startowania zasilacza jest płyta
główna, do której podłącza sie przewody przycisku power obudowy. Zwiera
się, w szczególnych przypadkach: jeżeli ktoś chce, aby komputer
startował po pojawieniu się napięcia (choćby po zaniku zasilania), a
bios płyty nie oferuje takiej opcji lub układ załączania na płycie
ulegnie uszkodzeniu i nie chcemy jej wymieniać, bo reszta jest sprawna.