Re: BAJTEK - mam na zbyciu kilkadziesi?t numerów z lat 88-96 [SPAM]

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Thu 14 Nov 2002 - 08:09:13 MET

sprocket_at_sys.pl naskrobal(a):

>> Ty się naprawdę chcesz kłócić....

Popatrz jeszcze raz ===> ;-)
Powiedz tylko EOT, a słowo ciałem się stanie :-)

> Przeciż mowię o paśmie monitora, a nie o kablu...

Sposób podłączenia (jak napisałem) wpływa właśnie na pasmo.
Oj, fachowiec z Ciebie...
Tak BTW: jakie pasmo przenoszenia ma TV?
(poza podłączeniem bezpośrednio przez RGB)

BTW2: na pasmo ma wpływ nie tylko monitor i kabel, ale także karta.

> No to o czym Ty gadasz ? Czyżbym dręczył się dyskusją z teoretykiem ?

Ja wolałem Herculesa, nawet z koszmarnym emulatorem cegły, jak trzeba
było pogiercować :-) Z cegłą spotykałem się u kolegów i na tzw. kółku
komputerowym :-)
Miałem też przez pewien czas wspomnianego Schneidera (cegła+Hercules),
ale też korzystałem z Herculesa :-)

> 1. Cegła dawała dupiasty tryb tekstowy (kiepska matryca).

Ja bym powiedział, że dawała dupiasty tryb tekstowy,
ale niekoniecznie z racji matrycy (i nie monitora).

> 2. Na kiepskim monitorze obraz jest zawsze dupiasty.

Zgoda.

> 3. Cegła dawała dupiasty obraz nawet na dobrym monitorze.

Zgoda. Ja po prostu pozwalam sobie twierdzić, że to z innej okazji,
niż matryca. C64 miał taką samą matrycę (w trybie 40 znaków), a nikt
nie narzekał na kiepską jakość tekstu, wręcz przeciwnie (przy podłączeniu
do monitora). To samo tyczy Amigi czy karty VGA w trybie graficznym,
gdzie matryca znaku była identyczna lub bardzo zbliżona. Jeśli twierdzisz,
że to wszystko "wina matrycy", winieneś twierdzić, że wyżej wymienione
automatycznie miały jakość tekstu równie kiepską jak cegła.
Czy tak?

> I nie próbuj mi wciskać, że jakość monitora jest ważna, bo spóźnisz
> się z wykładem o jakieś 15 lat ;)

Ja próbuję wyjaśnić, że przyczyn złej jakości _być może_ szukasz nie
tam, gdzie trza...

--
Pozdrawiam,   Donik
"All you need is love"