Re: Samsung 959NF - jaśniej / ciemniej

Autor: Tomek (thnet_at_wp.plUSUNTO)
Data: Thu 14 Nov 2002 - 01:13:01 MET

> Jak oceniasz w tym Samsungu jakość czarnych niedużych liter (a zwłaszcza
ich
> pionowych elementów) na białym tle?

Pewnikiem "tak sobie" bo "cienie" po prawej stronie literek są pewnym
urokiem monitorów z maską szczelinową. Trzeba się z tym pogodzić i cieszyć z
innych znakomitych cech tych kineskopów. Na jednych monitorach widać to
bardziej na innych mniej, zależy to też od rozdzielczości i odświeżania (im
więcej tym bardziej widać). Choć akurat nie spotkałem 959NF w którym by to
było jakoś szczególnie widoczne. Większość użytkowników tego nie zauważa
:))) widać dociekliwy jesteś... Mam za to "pod ręką" 22" Iiyame (też
kineskop Diamondtron) gdzie ten efekt jest paskudny !!! Słyszałem, że na 19"
Iiyamach też to czasem występuje ponad normę...

Między innymi z tego powodu prywatnie kupiłem sobie Samsunga 957DF
(klasyczny kineskop z maską perforowaną) - literki "żyleta" o dziwo kolory
też specjalnie nie ustępują szczelinowcom ale... mam widoczny na jednolitym
tle efekt mory :((( Ot to z kolei urok masek perforowanych - problem z morą
występuje znacznie częściej niż na szczeliniowcach :))) Jak zwykle jest coś
za coś...

P.S Zakładam oczywiście, że ten Twój problem z "literkami" nie jest jakiś
drastyczny bo wtedy to tylko z monitorem do serwisu... Ważne też jaką masz
kartę graficzną - jeśli to jakaś "no name" to możliwe, że ona powoduje
rozmycie małych czcionek. Na 19" przy 1280x1024 i jakiś 85 do 100 Hz to
"żarty już się kończą" i solidna markowa karta (nie koniecznie szybka jeśli
nie grasz...) jest w zasadzie konieczna !!!

--
Tomek