Re: kazaalite2

Autor: Wojciech Skrzypinski (usun.skrzyp_at_hot.pl)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 16:36:49 MET

"rr0tgh" <nie_at_lubie.spamu.org> wrote in news:aqtkrb$nqu$1_at_news2.tpi.pl:

> czy wie ktos moze do czego sluzy plik hosts instalowany recznie w
> kazaalite2? czy nie instaluje sobie przypadkiem spyware? ;) Tam jest
> jakas lista serwerow... moze sie mile, ale wydladaja jak takie
> rozsylajace reklamy ;)

Nie mylisz sie, ze to serwery reklam - ale calkowicie sie mylisz, jesli chodzi o plik Hosts.

Plik ten jest standardowym plikiem systemu Windows, sluzy on przypisywaniu hostow
danym adresom IP. Np. jesli codziennie laczysz sie z serwerem www.przykladowy.pl, a
Twoj serwer DNS niepoprawnie tlumaczy Twoj adres IP - mozesz dokonac wpisu w pliku
Hosts, aby przypisac www.przykladowy.pl czy przykladowy.pl wlasciwemu adresowi IP.
Jesli wpiszesz wtedy URLa w przegladarce, Windows nie bedzie sie laczyl z DNSem, by
przetlumaczyc adres - lecz po prostu polaczy Cie z (cyfrowym) adresem IP wpisanym w
Hosts. To jest jedno z bardzo wielu mozliwych zastosowan tego pliku. Generalnie rzecz
biorac sluzy on do wymuszania skojarzenia danych adresow w postaci DNS z konkretnymi
adresami IP, by pominac serwer DNS. Tyle wykladu :-)

Jesli chodzi o Kazaalite, to jest to "oskubana" Kazaa w pelnej wersji. Ma duzo
pozostalosci z pelnej wersji - wpisy w Hosts maja za zadanie zmylenie pliku
wykonywalnego, ktory probuje laczyc sie z roznymi dziwnymi serwerami. Wpisy w Hosts
przekierowuja te wywolania na hosta lokalnego 127.0.0.1. Przypomina mi to historie
uzytkownika Allegro, ktory wysylajac paczke pocztowa pomylil pola 'nadawca' i 'adresat',
w zwiazku z czym ku jego zdziwieniu listonosz doreczyl mu jego wlasna paczke :-)

Wojtek