Re: cos strzelilo!!!

Autor: Adam (wytnij/adam.skorzewski_at_poczta.fm/wytnij)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 11:44:01 MET

> myslisz ze z fabryki wychodza takie plyty z odrotnie wlutowanymi
> elementami???

A bo ja wiem? A czesto sie zdarza, ze eksploduja kondensatory na plycie?
Przez kilka lat pracowalem plcie MSI (6337) i mam dobre zdanie o produktach
MSI. Zakladajac, ze same kondensatory byly sprawne technicznie, przyczyny
ich rozwalenia moga byc trzy:

1. Odwrócenie polaryzacji (w konsekwencji przegrzanie)
2. Przekroczenie dopuszczalnego napiecia (w konsekwencji przegrzanie)
3. Przegrzanie kondensatora, np. od radiatora

Pkt. 1 i 3 sa dla mnie najbardziej prawdopodobne.
Jak dlugo pracowala ta plyta?
Ile tych kondensatorów "strzelilo" jednoczesnie?
Czy na plycie obok tych co "strzelily", zostaly jakies "niewypaly" tego
samego typu? Jezeli tak, to sprawdz, czy sa dobrze wlutowane.

Poza tym musisz dobrze umyc ta plyte, bo za jakis czas wiekszosc metalowych
czesci opryskanych elektrolitem, skoroduje. Nie wiem czym umyc, moze ktos
poradzi.

PozdrA