Re: Zwalnianie obrotow waitraka na Duronie

Autor: 2late (deadlog_FILTR__at_wp.pl)
Data: Sun 10 Nov 2002 - 15:49:44 MET

W artykule <aqgv4t$r7m$1_at_news.onet.pl>
Usenetman Marek Ługowski (lugos_at_poczta.onet.pl)
 myślał, myślał aż w końcu napisał:

>ok 5500 rpm robi niesamowity szum. Z tą prędkościa wiatraka na procesorze

Jeszcze kilka dni temu miałem coś takiego.

>2. Jak zwolnić obroty na wiatraku? Czy metoda wlozenia rezystora jest dobra?
>(O jakiej rezystancji?)

I miałem wlutowany potencjometr 470 ohm (ok. 2 PLN). Najlepszy jest 200 ohm
(10 PLN) ale kiedy kupowałem akurat w sklepie nie było. Różnica polega na
mniejszym zakresie regulacji. Miałem bo wtej chwili kupiłem nowy wiatrak i
jakby nie patrzeć mam na niego rok gwarancji. To samo mam zrobione na
wiatraku zasilacza. Przecinasz czerwony kabelek, wlutowujesz potencjometr,
przykręcasz sobie z tyłu do obudowy (ja tak mam :-) ), i w zależności od
potrzeby ręcznie sobie regulujesz. Jeśli nie kompresuję do mp3 lub divx to
skręcam na 2650 rpm (niżej VIA hardware monitor nie wskazuje) i mam zupełną
ciszę. Na początku dla pewności możesz sobie powłączać w biosie opcje
zabezpieczające przed przegrzaniem (health status, czy jakoś tak).
Pozdrawiam

--
2late outspace communication ## http://strony.wp.pl/wp/deadlog/info.html
1999*2002 (R) deadlog_at_wp.pl  ## http://strony.wp.pl/wp/amanitamuscaria/
> I faktycznie, bardziej rozsądne byłoby upchnąć je na stacji, gdzie pielgrzymki papierza
Panie Borze! Ty to widzisz, i nie gżmisz... 8->     (c)???