Re: Zolta obudowa ze starosci?

Autor: Tomasz_Sz (tomek_sz'remove_it'_at_interia.pl)
Data: Sun 10 Nov 2002 - 14:06:12 MET

Alien <alienator_at_hoga.pl> napisał(a):

> Niestety, ale ten piękny kolor z wiekiem przemienia się w kolor żółty. W
> związku z tym mam pytanie, jak sobie z tym poradzić. Czy są jakieś
> skuteczne środki, dzięki którym będę mógł odzyskać pierwotny kolor np.
> na obudowie monitora?

Jest to naturalny proces zachodzacy w tworzywach polimerowych zwany
'starzeniem sie'. Zachodzi w funkcji czasu glownie (ale nie tylko)
pod wplywem tlenu i pary wodnej zawartej w powietrzu, swiatla, temperatury
i ich cyklicznych zmian.
Mozna to najlepiej zaobserwowac
w oknach PCW wykonanych u kiepskiego producenta, ktory mocno zalowal
nam dobrej jakosci (cena) fotostabilizatorow, absorberow UV, stabilizatorow
termicznych itp.

Chcialbys odzyskac pierwotny wyglad swojego monitora... Hmmm...
Raczej jest to niemozliwe, chyba, ze istnieje juz technologia,
ktora umozliwia jakies nadtrawianie zdegradowanej powierzchni czy cos
podobnego, ale ja nic o tym nie wiem, nie jestem na biezaco ;-)

--
Z pozdrowieniami,