Re: Najlepsze płyty zintegrowane - jakie?!

Autor: Adam (wytnij/adam.skorzewski_at_poczta.fm/wytnij)
Data: Sun 10 Nov 2002 - 02:32:01 MET

> Bardziej biuro, ale to nie znaczy, iż chce całkowicie się na to nastawić.
> Co do obudowy to naprawdę myśle o poprzerabianiu desktopowych obudów. Nie
> chcę kart rozszerzeń PCI, no może oprócz telewizyjnej, ale chciałbym nie
> wpinać jej normalnie tylko przez taśmę, aby nie powiększać rozmiarów
> zestawu. Do tego jeden floppy i CD-RW. Z przodu chcę dać czujniki myszy i
> klawiatury bezprzwodowej, aby nie plątac się kablami.
>
> Co mi doradzisz?

Płyta VIA EPIA 2
procesor: VIA C3
format płyty: Mini ITX (170 x 170 mm)
chipset: VIA CLE266
grafika: VIA AGP 8x (chipset)
TV: wyjście na płycie (można dokupić śledzia ze złączem S-VHS)
RAM: DDR 266, chyba obsługuje też SDRAM, ale nie dam głowy
gniazda RAM: 1 szt.
wolne sloty: 1 x PCI
kontroler: ATA 133
audio: VIA 6-channel
USB: 4 x USB 2.2
LAN: VIA 10/100
FireWire: 2 x wyjście na płycie (w komplecie śledź 2 x IEEE 1394 + 2 x USB)

Zdaje się, że w/w procesor nie wymaga wiatraka.
A jak wolisz większą wydajność, ale trochę większe gabaryty i hałas, to:

VIA P4MA PRO
procesor: Pentium 4, FSB 400 MHz
format płyty: Micro ATX
chipset: VIA P4M266
grafika: S3 ProSavage8 AGP
RAM: DDR 266, max 2GB, chyba obsługuje też SDRAM, ale nie dam głowy
gniazda RAM: 2 szt.
wolne sloty: 3 x PCI, 1 x CNR, 1 x AGPx4
kontroler: ATA 133
audio: VIA 6-channel
USB: 4 x USB 2.2
LAN: VIA 10/100

Nie żebym był fanem VIA, po prostu jestem zadowolony z P4PB 400FL i polecam
"za ciosem". Ale pewnie sporo firm ma w ofercie małe, przyzwoicie wyposażone
płyty.

PozdrA