Re: Konwersja z systemu Binarnego na BCD

Autor: maarle_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 09 Nov 2002 - 19:50:53 MET

> Witam Szanownych grupowiczow.
>
> Mam pytanie:
> W jaki sposob dokonac konwwersji liczby zapisanej w kodzie
> dwojkowym(binarym) na kod BCD.
> Nie chodzi mi o zaden program do tego tylko jak sie to robi na na
> "piechote" to znaczy na karcte papieru.

a więc:
BCD - cyfra dziesiętna kodowana dwójkowo, czyli:
3--->0011
9--->1001
ale
93--->10010011
Wagi poszczególnych pozycji w systemie BCD wynoszą dla zapisów ośmiocyfrowych
(dwóch cyfr dziesietnych) 80,40,20,10,8,4,2,1;
dla dwunastocyfrowych (trzech cyfr dziesiętnych) 800,400,200,100,80,40 ... itd.
Uwaga:
System stwarza możliwość niejednoznacznego przedstawiania liczb, np.
(10) = (00010000) = (00001010)
    10 BCD BCD

Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam