Re: Adaptec AHA 2940 nie działa prawidłowo

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Thu 07 Nov 2002 - 08:23:16 MET

>Nie jest źle ustawiona terminacja skanera albo czy nie jest jakoś
>w sprzeczności z ustawieniami karty odnośnie terminacji?
Termination on the AHA-2940Ultra itself is controlled
by software commands via the SCSISelect utility.
The default setting is Automatic, which works like this:
If the AHA-2940Ultra detects that a cable is connected
to either its internal or external SCSI connector,
then it enables its terminators (the
AHA-2940Ultra is at the end of the SCSI bus).
We recommend that you leave the AHA-2940Ultra
set to its default setting of Automatic.
IMO kiedy mam podpięty do śledzia karty kabel, a wewnętrzne złącze bez
żadnej tasiemki wisi w powietrzu, to jest ono terminowane. Zaś terminator
pasywny wpięty jest w skaner.
Wiem, że niektóre karty wymagały specjalnego terminatora nakładanego na
wewnętrzne piny taśmy, ale tu terminację załatwia odpowiednie ustawienie w
BIOS karty.

>Wyraźnie jakiś konflikt ze skanerem. Coś masz fizycznie źle ustawione.
>Próbowałeś inne ID dla skanera?
Tak, zmieniałem ID skanera.
Domyślnie działał na ID=2. Skaner to jedyne urzązdenie SCSI podpięte do
komputera.

--
Janusz - Vahanara