Plany Plany Plany Kupno komputera i prosba o pomoc

Autor: Norbert (norbert_grom_at_wp.pl)
Data: Sat 09 Nov 2002 - 03:32:34 MET

Otoz planuje sobie zbudowac nowego kompa.
Teraz mam 2:
a. PIII 1GHz
    Geforce2 GTS 32MB tvout
    512SDRAM 133
    MSI 815E
    IBM 45GB 7200
    CDRW LG
    SB LIVE 5.1
    Diablo2 56 - modem
    DVD Pioneer

b. Athlon 1GHZ
    ECS
    GF2 mx200 32
    256SDRAM 133
    Relisys 17cali --- monitor
    CDROM ASUS 45X

No i postanowilem ze sprzedam te dwa komputerki i zloze sobie jakis jeden
super komputerek.
Pierwsze nad czym sie zastanawiam to procesor a co za tym idzie i plyta
glowna
Rozterka jest miedzy INTEL P4 a ATHLON XP tyle ze nie wiem czym sie roznia
te procesory poza cena i co ma jeden takiego czego drugi nie ma.
Chodzi mi o maszyne zarowno do graficznych zabaw jak i gier , internetu itp.
Wszechstronna jednym slowem.
Nie sledze od jakiegos czasu cen na warszawskiej gieldzie i dlatego mam
problem co wybrac i dlaczego bo zostalem troche w tyle z ewolucja
komputerow.
Moze napisze co bym chcial zeby komputer posiadal.
Procesor najszybszy jaki sieda P4 lub AthloonXP
Pasujaca plyta glowna ( MSI 845??? ) ktora umozliwia pozniej rozbudowe
zestawu takie jak szybszy procek i duza ilosc DDRRAM powiedzmy do 2GB
512 DDRRAM
Geforce 4 TI ale nie jakis tam MX tylko karta pracujaca pelna para. Nie wiem
jaka z 4 jest najszybsza.Dobrze by bylo
gdyby miala tvout i tvin bo potrzebuje przegrac na cd kilka filmow z kamery
analogowej video a nie chce kupowac tylko poto karty do edycji video lub
tunera TV.
HDD okolo 80GB lub wiekszy ale koniecznie 7200mpr , do tego kieszen.
Karta muzyczna SB Audigy ... moze dwojka ??? koniecznie 5.1 bo mam taki
komplet glosnikow.
Nagrywarka , jakas szybka i w miare dobra
DVD ...
Obudowa najlepiej z duza iloscia 5,25 (minimum 4 ) i w miare fajna ale z tym
to pewnie raczej bede musial na oko wybrac juz w sklepie z obudowami.
Domyslam sie ze przy kupnie procka w wersji box cooler bedzie w zestawie ale
czy dobry? czy moze kupic oddzielnie procek i wiatrak do niego z radiatorem
tez oddzielnie ?
Do tego wszystkiego dobrze by bylo gdyby komputer zbytnio nie chalasowal bo
lubie cisze podczas prace a nie odglos startujacego boeinga 747 :)
Slyszalem plotki ze intel obnizy o 20% ceny prockow od 10 tego miesiaca ale
czy to prawda to nie wiem.
I jeszcze pytanko .. czy np procesor Intela P4 2,8ghz to to samo co Athlon
2,8XP ???
Czy maja ta sama wydajnosc??? Bo nie znam sie na takich porownaniach wiec
nie wiem czy warto inwestowac w intela czy za mniejsze pieniadze kupujac
Athlona mam to samo?
Chcialbym miec sprzet najwydajniejszy jak to tylko mozliwe ale tez za
rozsadne pieniadze.
Pozdrawiam i przepraszam ze tak rozwlekle ale wolalem to skupic w jednym
posie niz zadawac 20 pytan oddzielnie.
Z gory dzieki za odpowiedz .

--
Norbert