ABIT ST6 i pamieci

Autor: dinorage_at_wp.pl
Data: Fri 08 Nov 2002 - 19:27:05 MET

Witam,

  Moja konfiguracja to Abit ST6, Celeron 1.2GHz (Tualatin) oraz 256MB SDRAM. W
ostatnim czasie zaniepokoily mnie czeste zwisy systemu, wiec postanowilem
sprawdzic pamiec programem memtest86 (v3.0). Po sprawdzeniu okazalo sie, ze
bledy jednak sa, w testach 5 i 8 (przesuwanie bloku pamieci). Pomyslalem
oczywiscie, ze mam wadliwe ram'y, wiec je wymienilem na inna kosc, tez 256MB
PC133. Jakiez bylo moje zdziwienie, gdy ta kosc w ogole nie ruszyla! Komputer
zatrzymal sie po wykryciu pamieci (martwy zwis, pomaga tylko twardy reset).
Pozyczylem wiec od znajomych kilka innych kosci - ten sam efekt...
Czestotliwosc pamieci (main memory clock) mam ustawiona na 100, a te ram'y
dzialaja bezblednie na 133 (spawdzalem na innych komputerach). W zwiazku z tym
mam pytanie: czy to wina plyty (w sensie, czy jest ona po prostu na tyle
kaprysna, ze z tanimi pamieciami nie bedzie poprawnie dzialala), czy tez ja po
prostu trafilem na taki egzemplarz? Wyslalem ja do serwisu, ale martwie sie czy
uznaja moja reklamacje (np. wsadza kingstony za 500zl i powiedza, ze z nimi
dziala)...Czy ktos mial podobne problemy z ta plyta? Z gory dzieki za wszelkie
info.

Pozdrawiam,

--
Eugenij 'dino' Butusov