Re: BAJTEK - mam na zbyciu kilkadziesi?t numerów z lat 88-96 [SPAM]

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Fri 08 Nov 2002 - 14:12:41 MET

sprocket_at_sys.pl naskrobal(a):

> ???
> Gdzieś coś takiego widział ?

Nie tylko widziałem, ale i używałem przez pewien czas.
Program wabił się "columns 80" i faktycznie robił 80 kolumn tekstu.
Przy czym długość linii zatwierdzanej CR-em się nie zmieniała i
wynosiła nadal 80 znaków, czyli teraz 1 wiersz tekstu. Nie powiem,
wygodne.
Sam tekst był jednak kiepsko widzialny. Co prawda na moim monitorku
widziałem każdy piksel, nie zlewało się, ale jak tu na przykład odróżnić
"m" od "w" szerokości 3 pikseli? ;-)

> Raczej nie. Matryca 8x8 nigdy nie będzie dawała dobrego tekstu...

Rzekłem: bardziej. Matryca też miała wpływ, ale do pewnej granicy.
Dobrego, tzn. jakiego? Wiadomo, że łuki były gorzej oddane, ale z czytelnością
nie było tak źle...

> A co ma tryb graficzny do tekstowego ?
To, że np. na Amidze nie ma trybu tekstowego jako takiego... Na Macu też...

> Rozmiar matrycy ustawiasz sobie
> rozmiarem czcionki, jest płynny...

I uważasz, że czcionka, której "wchodzi" 80 znaków na linię w rozdzielczości
640x480 jest z definicji nieczytelna? ;-)

> A, guzik :)
> VGA MONO Rules !!!

Miałem, nie polecam ;-) Jakiś dupek podpiął w monitorze tylko zielony,
zamiast jak człowiek zrobić sumator. Zatem np. czerwone i czarne było
nie do odróżnienia...

--
Pozdrawiam,
                           Donik