Re: Tania siec bezprzewodowa - co proponujecie ?

Autor: ZenoN (maciej_at_kris.mpnet.pl)
Data: Thu 07 Nov 2002 - 11:19:23 MET

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek_at_notrix.net> napisał w wiadomości > A
możesz podać nazwę tego AP za 200zł i namiar na sklep, bo przyznam że
> jak dla mnie to cenowa rewelacja. Czy to jakiś totalny no-name? Robię
> zakupy w dosyć tanich miejscach i nie widziałem jeszcze AP za cenę poniżej
> 500zł (w przeliczeniu). 200zł to nawet rzadko które karty WLAN wyrabiają.
> Sam mam w chałupie sieć na 802.11b ad-hoc, peer-2-peer, na kartach smc i
> linksysa. ZCP producent podaje zasięg 300 m co w obszarze zabudowanym jest
> i tak nierealne, ale fakt że to nie są "nadajniki" a prawie bezantenowe
> brzdące. Tym niemniej zasięg 50km w terenie zabudowanym za 600-800 zł
> wydaje mi się mocno przesadzony.

Np taki zestawik:

1. Karta sieciowa I-Tek Space PCI Card Wirless LAN 802.11b ( cena brutto 650
zł) x ilosc kompow
1a. Jezeli notebook to wystarczy pcmcia card wirless LAN ( cena brutto 600
zł)
2. Acces Point I-TEK + Bridge - ze zlaczem do anteny zewnetrznej (cena
brutto 915)
3. Antena kierunkowa Milenium (cena brutto 250 zł)
4. Kabel Antenowy np 5 metrow (cena brutto 100zl)

Zasieg zalezy od ilosci przyszkod , w terenie niezabudowanym do 300m, kazdy
blok , sciana zmniejsza zasieg, AP i siecowki powinny byc na jednym pozimie,
inaczej zasieg spada, odleglosc pomiedzy AP okolo 70 - 100m i zasada ta
sama, im mniej przeskod tym wiekszy zasieg.
To chyba wszystko co potrzebne do bezprzewoedowej sieci.
IMHO w terenie zabudowanym do 100m powinno pociagnac bez problemy , albo
drugi AP + Antena po drodze

Pozdr
ZenoN