Re: Monitor samsunga LCD 151P czy ...inny?

Autor: Vetch (vetch_at_magot.pl)
Data: Thu 07 Nov 2002 - 09:17:35 MET

Hej !

Użytkownik <dadarek1_at_poczta.onet.pl> napisał
> Jak wielu stoje przed dylematem, kupic czy nie kupic LCD, a jesli tak, to
jaki?
> Do tej pory korzystam z 17 calowego Sony G200 CRT i nie narzekam, ale
ponoc LCD
> jest korzystniejszy dla oczu itp. wiec mysle o zmianie.Monitor sluzy
glownie do
> internetu, czytanie tekstu itp., przewaznie rozdzielczosc mam ustawiona
na
> 800/600.

to dość mało

> Z tego co wiem, to LCD pracuje najlepiej na swojej natywnej
> rozdzielczosci, zmiana jej pogarsza wyraznie obraz, tekst.

zależy od monitora, a dokładnie, od jego układu konwersji.
Jedne monitory robią ochydne piksele wielkości stodoły,
a inne ładnie rozmywają, wymieniony przez Ciebie Samsung
robi to wyśmienicie.

> Czy ktos ma > wymieniony monitor, czy moze cos powiedziec?
> A moze lepiej warto od razu na
> 17'', np. samsung 171P?Czy tez warto jeszcze poczekac te pare miesiecy?Za
> wszelkie porady z gory dzieki.Pozdrawiam.

No więc pracuję w firmie komputerowej i długo dobierałem sobie monitor
w dobrej cenie i na dodatek dobry jakościowo (co najmniej dwie lampy,
czas reakcji < 30ms do gier).

Testowałem parę tanich LCD i kupiłem jednak Samsunga 151BM.
Używanie tego monitora to czysta przyjemność.
Praca, gry, filmy, wszystko cacy. Ostrość obrazu, pomimo połączenia
analogowego z Prolinkiem GF2MX jest rewelacyjna w rozdziałce
1024x768 - tylko takiej używam (programowanie, grafika).
W grach można zjechać do 640x480 (karta nie wyrabia
w nowych szpilach) i masz za friko antyaliasing serwowany przez
układy monitora ;-)

A co do wielkości obrazu, to wcześniej miałem płaski, 17" CRT
NEC'a 700FE, bardzo dobry zresztą monitor jeśli chodzi o jakość
obrazu (kineskop Diamondtron) i parametry.
Po przesiadce jednak na 15" 151BM, nie widać różnicy w wielkości
obrazu. Jest prawie to samo, a jakość obrazu najwyższa z możliwych,
mój poprzedni NEC CRT nie ma szans.

Jeśli pracujesz, to faktycznie 17" LCD mógłby być lepszy, ale zależy
to tylko od specyfiki pracy (grafika, etc...).
Trzeba zdawać sobie jednak sprawę, że większy LCD, ma większą
rozdziałkę natywną, w związku z tym, wymaga lepszej karty 3D
do gier, aby zachować obrazek ostry jak żyletka bez utraty tak
cennych przecież FPS :-)

--
Vetch
XVid;-) Player