Re: Kontroler ATA 133-JAKI??

Autor: Parseval (parseval_at_tenbit.pl)
Data: Wed 06 Nov 2002 - 14:12:36 MET

Bliżej nieznany Aragorn aragorn_at_toya.net.pl oznajmił w wiadomoœci
<aqavva$v99$1_at_news.atman.pl> co następuje:
> w komputroniku znalazlem jakies ST LAB znacie je dobre sa??

ST-Lab to taki "no name". Pomimo usilnych prob nie udalo mi sie znalezc
strony producenta w internecie, choc podobno robia tez grafy. Na karcie
siedzi Silicon Image SiI 0680 (obsluga ATA133). Moja karta posiada
mozliwosc tworzenia macierzy RAID. Okazalo sie, ze nie jestem w stanie
zmusic karty do pracy z jednym dyskiem (IBM DTLA) podlaczonym na
pierwszym kanale jako Master, ze sterownikami innymi niz v1.0.1.1 pod
WinXP. Zarowno po dolaczeniu drugiego dysku Primary Slave jak i przy
konfiguracji jeden dysk Primary Slave, problem nie wystepuje. Zaznaczam,
ze karta z tego powodu zostala wymieniona na druga; bez efektu. Byc moze
jest to problem mojego sprzetu (plyty? Soltek 75KAV). Dodatkowo, podczas
blizszych ogledzin okazalo sie, ze producent w celu zaoszczedzenia kilku
centow, miast EEPROM-u zainstalowal pamiec nie flash-owalna. Nici z
upgradu biosu. Moze sie to okazac problemem przy instalacji dysku/ow >
160GB. Ogolne wrazenia: NIE POLECAM. Zalecenia na przyszlosc: szukac
strony producenta na pudelku!
Przepraszam za dlugosc...

--
Pozdrawiam! GS