Re: Monitor samsunga LCD 151P czy ...inny?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 06 Nov 2002 - 12:42:35 MET

In article <6fa3.00000399.3dc8dbc2_at_newsgate.onet.pl>,
dadarek1_at_poczta.onet.pl wrote:

> Jak wielu stoje przed dylematem, kupic czy nie kupic LCD, a jesli tak, to
> jaki? Do tej pory korzystam z 17 calowego Sony G200 CRT i nie narzekam,
> ale ponoc LCD jest korzystniejszy dla oczu itp.

Zależy jaki, nie każdy jest taki dobry dla oczu, poszukaj w archiwum,
niedawno opisywałem swój eksperyment z monitorem LCD (w skrócie: łzy,
zapalenie spojówek, ból głowy).

> wiec mysle o zmianie.Monitor sluzy glownie do internetu, czytanie tekstu
> itp., przewaznie rozdzielczosc mam ustawiona na 800/600. Z tego co wiem,
> to LCD pracuje najlepiej na swojej natywnej rozdzielczosci, zmiana jej
> pogarsza wyraznie obraz, tekst.Czy ktos ma wymieniony monitor, czy moze
> cos powiedziec?A moze lepiej warto od razu na 17'', np. samsung 171P?

Tak, jeśli teraz używasz monitora 17", to nie będziesz zadowolny z
przesiadki na 15", lepiej kup 17", albo poczekaj jeszcze chwilę, jeśli nie
chcesz wydać tyle forsy. Generalnie nie jestem zwolennikiem "wyczekiwania na
nowe", jeśli chodzi o komputerowe gadżety, bo można tak czekać do końca
życia i nie doczekać się na ten "model ostateczny", ale w przypadku
monitorów LCD to chyba warto chwilę się wstrzymać, bo ceny teraz szybko
spadają, można już kupić 17" za tyle, ile niedawno kosztował 15", a jakość
też jakby się poprawia, chociaż jak dla mnie to ciągle jest do bani,
przynajmniej, jeśli chodzi o te najtańsze monitory. Prognozy są takie, że
najpóźniej za kilka miesięcy na tzw. świecie będzie się sprzedawać więcej
monitorów LCD niż CRT, wtedy pewnie ceny spadną do ludzkiego poziomu.

Zwróć tez uwagę na cwaniackie warunki sprzedaży i gwarancji, oferowane przez
polskie sklepy (śmieszna "norma" na ilość uszkodzonych pikseli, zgodnie z
którą nie masz prawa reklamować popsutego monitora, albo praktyki "wyskakuj
z forsy i spadaj frajerze", stosowane przez sklepy wysyłkowe monitor.pl,
www.astrada.pl, które otwarcie informują, że nie honorują przysługującego Ci
prawa do zwrotu w ciągu 10 dni).

Paweł