Re: winXp - chce miec boot selektora i Win 98se

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Mon 04 Nov 2002 - 23:45:50 MET

Użytkownik "DK" <kwidam_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Mozesz sprobowac instalacji win98 setup /ir (bez zmiany bootrecordu).
> Potem zmiana w pliku boot.ini - dodanie wpisu win98. Nie wiem czy
> to wystarczy.

Nie wystarczy, potrzebna jest jeszcze kopia bootsektora z loaderem W98.

Ale po co kombinować z instalacją w takiej, czy w innej kolejności?
Przecież to bezsensowne dodawanie sobie roboty... oj, coś czuję, że
znowu gdzieś w Komputer Świat tak napisali ;->>.

Co z tego, że W98 nadpisze bootsektor z bootmanagerem XP? Wystarczy go
odtworzyć, a służy do tego proste polecenie fixboot dostępne spod
Konsoli naprawczej XP. Przy czym bootsektor _być może_* zostanie
nadpisany jedynie wtedy, gdy XP posadziliśmy na FAT32.

Osobna sprawa to utworzenie prawidłowego menu startowego z wyborem tego
98. Potrzebna jest do tego kopia bootsektora partycji z zainstalowanym
W98 oraz prosty dopisek w pliku Boot.ini. Po szczegóły odsyłam do
http://www.enter.pl/ent2000/11/klub_bootem.asp, jako że było o tym już
tyle razy na grupach. . .

*Napisałem: być może, gdyż zarówno mnie, jak i innym znanym mi osobom
Win98 (uruchomiony poprzez setup.exe z katalogu instalacyjnego \Win98),
a nawet Win95 (sic!) bez problemu dopisywał się do Boot.ini. I to bez
żadnych sztuczek. I prawdę powiedziawszy wcale mnie to nie dziwi, gdyż
NT3.5 było już znane w czasach Win95, a działanie bootmanagera NT/2k/XP
od tego czasu (prawie) się nie zmieniło.

M.