Hyper pilne ...

Autor: /// Kaszpir /// (usunto_Z.Maczynski_at_siden.pl)
Data: Mon 04 Nov 2002 - 21:57:23 MET

Witam !

Jutro kończę zamawiac części do modernizacji "swojego" komputera :-)

Jedyny problem jaki wynikł to zakup dysku twardego.

Jestem "skazany" na zakup (modernizację) komputera tylko w jednej firmie
(powiedzmy że mam tam pewne układy :-) Sklep ten zaopatruje się w dóch
hurtowniach AB i Action.

Najbardziej zainteresował mnie dysk twardy marki Caviar WDC80JB z 8mb cache.
Niestety pech chciał że od kilku dni w hurtowni tych dysków nie ma i nie
wiadomo kiedy będą. Dodatkowo okazało się że ceny dysków idą teraz w górę i
już stara cena tego WDC była dośc wysoka (600zł - hurt).

Jako że zalezy mi bardzo na czasie (modernizuję komputer dla firmy a firma
ta został bez komputera ...).
Dlatego niestety raczej nie ma szans aby czekac aż kiedyś pojawi się ten
Caviar tym bardziej że nie potrafią mi odpowiedzieć kiedy te dyski się
pojawią u nich na stanie.

Zastanawiam się czy nie warto kupić jakiś inny dysk o takiej samej
pojemnosci (7200obr).

Z tego co pamietam najwydajniejszy we wszystkich testach jest właśnie ten
"niedostepny" Caviar :-(

Z dysków które chyba mógłbym dostac o ręki są:

a) Caviar 7200obr z 2MB cache (530zł) - 3 lata gw.
b) Seagate B4 z 2Mb cache (520) - 3 lata gw.
c) Maxtor DiamondMax Plus 9 z 2Mb cache - 1 rok gw. (cena nieznana mi , ale
widziłem w cenniku , mam nadziję że już dostępnmy jest bo to "nowość" od
Maxtora :-)

Teraz pytanie czy warto dopłącac te 70-80zł pomiędzy np. Caviarem z 2Mb
cache a Caviarem z 8MB cache czy raczej nie ma sensu ?

Czy ta różnica którą się uzyskuje w testach pokrywa się z realnymi
odczuciami podczas zwykłego użytkowania dysku ?

Jak sądzicie czy jakoś przeciagać sprawę i wykosztowac się i dopłacic te
80zł i jednak wziąść WCS z 8MB cache czy raczej dać sobie spokój i kupic
albo WDC z 2MB cache lub poprostu tego najnowszego Maxtora ?

Bardzo prosze o jak najszybszą odpowiedź bo jutro muszę złożyć zamówinie ...

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///