Re: kbity i kbajty

Autor: Wozik (wozik_at_stone.pl)
Data: Sat 30 Nov 2002 - 19:25:22 MET

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> dnia 30 lis 2002 napisał(a):

> Jest reguła. "k" to zawsze tysiąc. Kilobity też się liczy
> w tysiącach bitów zazwyczaj (chyba, że się wyraźnie zaznaczy,
> że to Kbps a nie kbps).
>
> Natomiast 1024 to zdecydowanie "K". Tylko i wyłącznie.
> Nie "k". Jeśli ktoś pisze 128 kB, to ma na myśli 128 tysięcy
> bajtów, a nie 128 kilobajtów. Tak samo jeśli pisze 128 kb/s
> -- to 128 tysięcy bitów na sekundę.

OK, podejdźmy zatem do tego od strony praktycznej. Pokaż mi (oprócz
zmyślnych marketingowców od twardych dysków) kto jeszcze stosuje
notację G = miliard, M = milion i k = 1000.

Wiadomo, że dysk 40 GB wcale nie ma 40 GB. A czy są inne takie
zjawiska? Wydaje mi się, że nie.

--
wozik_at_stone.pl
tHe sTaGe diVInG cLUb