ATI to firma czy jakies g...? [dosc dlugie i nudne]

Autor: oVo (ovo_at_nospam.poczta.onet.pl)
Data: Mon 04 Nov 2002 - 18:34:42 MET

Witam

Pozwole sobie na opublikowanie mojego niezadowolenia,
moze niewiele z tego bedzie wynikac ale moim zdaniem cos jest nie w
porzadku. A moze bedzie to wskazowka dla kupujacych karte?

Mialem kiedys ATI Mach 64 i bylem bardzo zadowolony.
Kupilem teraz firmowa karte na chipsecie ATI Radeon 8500LE.

Podobno ATI to jeden z 2 potentatow na rynku kart graficznych.
Jezeli tak jest naprawde to dlaczego:

- drivery na opracowanie ktorych mieli do tej pory ho ho ile czasu
robia sobie co im sie podoba, czasem przy instalacji juz sie wszystko
wywala, a z tak zwanym E-Color (ale to juz third party) mam jaja
totalne,
- kalibracja kolorow jest smiechu warta - nawet nie wiem ile wynosi
ustawione gamma, czy i o ile zmienilem jasnosc, kontrastu sie nie
reguluje, wystarczy uruchomic jakas gierke aby po wyjsciu z niej
ustawienia same sie zmienily na domyslne;
- chcialem sciagnac sobie dema ze strony ATI ale idzie 1,5kB/s. Po
prawej stronie jest rubryka "Mirror Sites" ktora jest... pusta. Taka
ELSA co jeszcze lize rany po bankructwie ma odnosniki do 3 szybkich
mirrorow FTP a ATI nie chce czy nie moze?
- na zapytania do serwisu otrzymuje wygenerowane przez automat
odpowiedzi z dopiskiem na koncu "jak to nie jest odpowiedz na twoje
pytanie, sprobuj jeszcze raz"
- na ich stronie opis kart i procesorow to po prostu kpina albo spot
reklamowy, nie wiem jak to mam traktowac. Gdybym przypadkiem nie
odkryl zawartosci dzialu "Developers" to nic bym sie nie dowiedzial.
- w wielu programach 3D (jak program ruszy) grafika nie wyglada tak
jak powinna - np. filtrowanie anizotropowe powoduje mocne rozmycie
czcionek...

Generalnie moim zdaniem ATI to firma przereklamowana, nikt mi nie robi
laski (tu jest polska literka na poczatku :) ze sprzedaje karte ktora
dziala mniej wiecej poprawnie, panel kontrolny obsluguje kilka
podstawowych funkcji a oprogramowanie sie znia nie bardzo lubi.
I podobno te karty maja bardzo dobra jakosc obrazu? Widzialem kilka
egzemplarzy w akcji i jakos tego nie zauwazylem...

Tak sobie z nudow napisalem...
Pozdrawiam

oVo