Re: 'śmiecący' sb128

Autor: Doman (DomansMail[NoSpam)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 19:40:28 MET

Woh... mnie pomogl wlasnie bios(plyta Epox EP-8KHA+) i firmowe stery(te
dostarczone na plytce,bo te najnowsze IHMO powodowaly u mnie jeszcze
rozniejsze problemy).
Jesli to nie pomaga to mozesz:
-w playbacku ustaw tony na minimum, wylacz spatital(czy cos takiego, obie
opcje z Zaawansowane), powylaczaj wszystkie uzadzenia(zaznacz wycisz) oprocz
wave i volume control, volume control daj na pol gwizdka i wave tez, w
nagrywaniu zaznacz mikrofon i ustaw na minimum
-poprzestawiac SB128 w roznych gniazdach PCI(w wiekszosci przypadkow pomaga,
niestety wskazana jest kazdorazowa instalacja systemu(format i
wgrywanie...), gdyz po zmianie PCI problem ciagle byl, a po reinstale jak
reka odial, ale mozesz pobawic sie tez w usowanie/instalowanie sterow od
dziekowki...)
-zwiekszyc PCI Latency w biosie(na np. 100, ale trzeba poeksperymentowac, bo
w zaleznosci od sprzetu roznie bywa).
-przed ostatnia drastyczna metoda jest wylaczenie DMA dyskow... co strasznie
spowolni system a nie ma gwarancji ze rozwiaze problem.
-a ostateczna metoda jest wymiana karty dzwiekowej...

Pozdro, Doman.