Re: Jaki komputer do 4000zł

Autor: TJD (tjd_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 17:02:21 MET

> Komputer ma służyć głównie do gier.
> W zestawie ma być drukarka, modem, HDD 60GB, płaski monitor 17" i 6cio
kanałowy
> dźwięk (może być zintegrowany).
> Nie zależy mi na DVD, CD-RW, Karcie sieciowej.
> Najlepiej gdyby zestaw można było w przyszłości łatwo unowocześnić.
> Na jaki procesor najlepiej się zdecydować?
> Maksymalna kwota to 4000zł.

SOLTEK 75-FRV KT400 450,-
AMD Athlon XP 1700+ 270,-
ZALMAN CNPS-3000+ 80,-
GeForce4 TI 4200 64Mb DDR 650,-
Seagate Barracuda IV 60Gb 440,-
DDR 256Mb 333Mhz 340,-
CD-ROM 52X 100,-
Modemik "wsjo ryba" 50,-
ENLIGHT 300W 320,-
Wybierz coś "na oko" 800,-

SUMA SUMARUM: 3500,-

Reszta zostaje na mysz, klawiaturę i na drukarkę - polecam coś HP

A teraz dlaczego tak a nie inaczej:

    Płyta na KT400 z AGP 8* ma duże mozliwości rozbudowy. Soltek jest niezłą
firmą produkującą płyty więc gdybym miał coś wybierać to byłby to właśnie
ten model :) Więcej info na priv.
    Procek AMD. Dlaczego nie intel? Athlon jest wydajniejszy i tańszy od
odpowiadającego mu P4 :) Ograniczenie do 1700+ to skutek granicy cenowej.
    Zalman - cisza i brak problemów - no... chyba, że dużo grzebiesz w
kompie - wtedy bywa uciążliwy.
    GeForce4 TI 4200 - i wszystko jasne :) Wiem, wiem ....radeon
    Seagate Barracuda IV 60Gb - pomimo tego, że dysk nie jest najnowszy
wciąż ostro rywalizuje z innymi. Pozatym jest cichy.
    DDR 256Mb 333Mhz - można taniej np. 266Mhz - wybór należy do ciebie
(jeżeli masz trochę więcej pieniędzy to weź 512Mb - nie zaszkodzi)
    Modemik - byle działał
    Obudowa ENLIGHT - porządna firma, dobre wykonanie - jest ok
    Monitor - i tu są schody - zostawiłem margines 800zł na monitor więc
pozostaje jakiś LG lub Samsung etc. ...ale gdyby było 1200PLN to inna
rozmowa /Sony/

Przyjemnych zakupów i składania :)

TJD