PGA370/FC-PGA/PPGA

Autor: Marek Wierzbicki (marek.wierzbicki.____at_azymut.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 15:41:51 MET

Cześć

Mam problem i nie mam pewności, więc chciałbym prosić o burzę mózgów, która
rozwiąże zadanie.

Mam komputer (notebook) i w opisie płyty brak najważniejszych wiadomości
(tzn są informacje które standardowe piny PCMCIA/USB/RS232/PS/LPT mają jakie
sygnały a nie ma informacji o ustawieniu switchów). Nieważne.

W płycie wsadzony jest CELERON 466/66 w obudowie PPGA (2.0V). Człowiek z
serwisu, który kiedyś mi ten komputer naprawiał twierdził, że mogę do niego
wsadzić PENTIUM3 800/100.

Mam dwa opisy tej samej płyty. Na jedym stoi napisane, że wymiana między
procesorami PPGA i FC-PGA to jedynie kwestia wymiany nakrętek dystansowych
pod wiatrak. I NIC WIĘCEJ. Starszy opis sugeruje, że ta sama płyta (o
dokładnie tym samym numerze) była produkowana w wersjach PGA370/PPGA i
PGA370/FC-PGA (oczywiście nie stoi napisane jak je rozróżnić.

Podobno podstawka PGA370 dla wersji PPGA i FC-PGA ma różną specyfikację
(rózny układ pinów)

Znalazłem informację, że mój notebook daje napięcie jądra 1.5-2.0V.
Znalazłem też informację, że aby mój egzemplarz rozpoznał Piii musi mieć
BIOS w wersj 1.31 (i ma). (czyli rozumiem rozpozna napięcie na podstawie ID
procesora).

PYTANIE:
========
Czy PPGA i FCPGA mają taki sam układ nóżek? i czy mozna wymienić w tej samej
podstawce procesor PPGA na FC-PGA lub odwrotnie?

Marek