Re: Win2000 i plyta atx/at

Autor: Depesz (depmar_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 27 Nov 2002 - 20:53:41 MET

On Wed, 27 Nov 2002 20:21:06 +0100, "mosciak" <moscio_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>a jaki masz "komputer'' w managerze urzadzen? bo jesli "standardowy komputer
>pc" - to tu wlasnie caly gips. w2k nie wykrywa acpi i traktuje twoja plyte
>jako zabytek.

Tu moja rada jesli masz tak jak mowi przeedmowca "standardowy komputer
pc" to nie proboj tego zmieniac w menagerze urzadzen na inny, bo nie
odpalisz juz wiecej windowsa.
Jezeli probowales juz myka z wpisaniem do rejestru odpowiedniej
wartosci, a takze ze zmiana tego w Opcjach Zasilania w panelu
sterowania i uaktualniles bios to moze Ci juz tylko pomoc jedna rzecz
opisana kiedys na stronie nt.faq.net

a.. Klikamy prawym przyciskiem myszy na My Computer i wybieramy
Properties
 b.. Następnie wybieramy zakładkę Hardware i klikamy na przycisk
Device
Manager
 c.. Teraz otwieramy gałąź Computer (klikamy na "+" ;)) i sprawdzamy
co tam
jest napisane...
 d.. Jeżeli jest tam napisane Standard PC (tylko dla komputera z
jednym
procesorem) oznacza to , że nie mamy włączonej obsługi ACPI w naszym
Windows
2000.
 Jeśli natomiast jest tam wpis ACPI Unipriocessor PC lub Advanced
Configuration and Power Interface PC
 obsluga tego standardu została wykryta i nie musimy nic więcej robić
;)))
 e.. Aby włączyć obslugę ACPI jeśli system jej nie wykrył musimy
zrobić
upgrade systemu lub zainstalować go
 na nowo.
 Mimo , że istnieje możliwość zmiany "sterownika do komputera" nie
nalezy
jej stosować !!!!
 Próba zmiany tegoz sterownika powoduje błędne odswieżenie drzewa
Plug&Play
a co za tym
 idzie niemożność późniejszego startu systemu...
 f.. Aby rozpocząc proces uaktualnienia (upgrade"u) systemu należy
włożyć
plytke CD z Windows 2000
 do napędu i poczekać aż zadziała systemowy mechanizm autorun.
 Następnie należy potwierdzić chęć dokoniania upgrade"u i ,po
udzieleniu
odpowiedzi na pytania
 instalatora , pozwolić mu zrestartować komputer.
 g.. Gdy na ekranie pojawi się taka możliwość, należy nacisnąć
przycisk F5.
 h.. Spowoduje to ukazanie sie po kilkunastu sekundach kolejnego
ekranu z
możliwością wyboru typu komputera który posiadamy (a dokładniej typu
HAL"u
który ma zostać uzyty przez system).

 Należy wybrać Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC i
nacisnąć <ENTER>.
 i.. Teraz wystarczy pozwolić instalatorowi na dokonanie
"uaktualnienia" i
można się cieszyć obsługą ACPI w Windows 2000

Marcin "depesz" Depczynski
depmar_at_poczta.onet.pl
depesz_at_venus.wmid.amu.edu.pl