Re: co sie dzieje?

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 27 Nov 2002 - 17:55:19 MET

> Mam sobie P266MMX 48 MB RAM, HDD Seagate Barracuda IV 40 GB . Dysk
> podzielony na partycje. Chciałem przenieść katalog 2 GB z jednej partycji
na
> drugą. Czemu dzieje się to bardzo wolno? Ok 1-2MB/s Dysk chodzi w trybie
> ATA33. Sterowniki Busmastera są zainstalowane.

odpowiedz jest prosta:
dane ktore chcesz przekopiowac z jednej partycji na druga przebywaja taka
droge:
plik (1 partycja) -- HDD -- kontroler -- procesor -- pamiec -- procesor --
kontroler -- HDD -- plik (2 partycja)

jezeli dodasz do tego jeszcze podlaczenie jakiegos urzadzenia na jednej
tasmie z hdd to juz masakra ...
Pamietaj, ze caly proces kopiowania odbywa sie na jednym dysku przez co
transfer dodatkowo spada + jakis maly balagan na dysku + duzo plikow =
1-2MB/s

Jezeli chcesz maksymalnie usprawnic kopiowanie to:
1. dysk na osobnej tasmie
2. sciagnij ze strony seagate'a programik ktory ustawi wewnetrznie w dysku
UDMA33
3. krotka tasma do HDD (czasami przeginaja z dlugoscia przez co zaklocenia
powoduja spadek transferu)
4. porzadek na dysku
5. dobrze dobrany bufor kopiowania
6. wlaczone DMA dla dysku w windowsie
7. jezeli masz plyte glowna ze sterownikiem HDD intela to wrzuc oryginalny
sterownik z cd windowsa (najlepiej zebys mial windows'a 98se)
8. wywalenie ze startu programow zamulajacych system

Jezeli po tych wszystkich operacjach nie uzyskasz poprawy transferu wtedy
mozesz sie zaczac martwic:)))