Jak chlodzic PIII-500?

Autor: Jacek Osiecki (joshua_at_ceti.pl)
Data: Wed 27 Nov 2002 - 14:23:40 MET

Witam!

W ramach wyciszania komputera wywalam właśnie dysk i na jego miejsce kupuję
Barracudę IV... Zmiana jest duża, ale... No niestety najbardziej hałasuje
wentylatorek na procku :(

Niestety procek to PIII-500 na złączu SLOT1 - czyli coś, na co nie ma szans
kupić dedykowanego coolera. Obecnie mam radiator z dwoma wiatraczkami...
Jeden wyłączyłem ale nadal jest zauważalny hałas :(
Zastanawiam się nad następującymi opcjami:
 - kupno super-hiper-radiatora, do którego nie będę potrzebował żadnego
   wiatraczka. Byłoby super, tylko chyba awykonalne :(
 - kupno nowego procka, już socketowego, i przejściówki. Pytanie: co w
   rozsądnej cenie wejdzie na płytę ASUS P3B-F? No i nadal pozostaje pytanie
   co do chłodzenia - jak najciszej?
 - Założenie na kabelek od wiatraczka jakiegoś opornika który mu odpowiednio
   zmniejszy obroty...

Najłatwiej opcja trzecia, choć 'kręci' mnie opcja B :) Co byście mi
sugerowali?

P.S. Zmiana 'wszystkiego' odpada, nie mam zamiaru za dużo inwestować w ten
sprzęt - komputer docelowo pójdzie do siostry a ja sobie po prostu kupię
nowy...

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki