Re: Tylko dla zaawansowanych plyta i pamiec!!!

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 20:20:36 MET

> Moze mi ktos wytlumaczyc takie zajwisko:
> Mam sobie plyte pod AMDK6 i pracuje sobie na magistrali 100Mhz na plycie
sa
> banki simm i dimm. Mam 64MB i Che dokupic pamiec takze kosc 64MB i
zacholere
> zadna inna kosc nie dziala!! Probowalem mu juz chyba z 15 kosci!!
> Zastanawiam sie czy przypadkiem nie musze sobie zalatwic jakies co pracuje
> na 66Mhz

nie pozostaje mi nic innego jak zapytac:
1. Co to za plyta glowna ..model, producent ????
2. Jaki dokladnie masz tam procesor ????

> z kad ja mam wiedziec jaka pamiec pracuje na jakiej magistrali jak np nie
> mam tego napisane!!

jest napisane tylko trzeba czytac miedzy wierszami ... przewaznie ostatnia
cyferka na kosci pamieci to czas dostepu a on jest odpowiedzialny za to na
jakiej magistrali to chodzi:
powiedzmy, ze kiedys przyjmowalo sie takie progi:
10-12ns => 66MHz
8ns => 100MHz

Poza tym teraz trudno dostac odpowiednia pamiec SDRAM do starszej plyty a
glowne przez to, ze ze wzgledu na koszty produkowali pamiec ktora nie byla
zgodna do tylu z plytami ...

BTW jeszcze moze byc taka sprawa jak CAS latency w biosie ... przy
wstawieniu drugiej pamieci najlepiej zeby byl na 3 ...