Dysk Caviara ...

Autor: /// Kaszpir /// (usunto_Z.Maczynski_at_siden.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 17:11:52 MET

Witam !

Kilka dni temu kupiłem dla siebie dysk WD Caviar 800BB. Jeśli chodzi o
wydajnosc to jestem z niego zadowolony , śmiga że ho ho :-)

Jednak pzredwczoraj zachciało mi się wycciszyć kompa bo z lekka poziom
hałasu generowanego pzrez mój komputer był za wysoki. Po wyciszeniu do ilu
się udało komputera (tylko poprzez zmiejszenie obrotów coolerów) niestety
okazało mi się że mój dysk twardy stał się słyszalny. Najgorsze jest to że
dźwięk generowany przez HDD (jak dla mnie to szum lub dźwięk obracajacych
się talerzy bo także ten dźwięk jest słyszalny nawet gdy nie wykonuje
żadnych operacji związanych z HDD). Dźwięk generowany ma bardzo nieprzyjemny
dla ucha wysoką (chyba) częstotliwośc , która jest bardzo wkurzająca ...

Zastanawiam czy Caviary tak juz mają , czy moze coś nie tak z moim jest.

Także wyjęcie dysku wogóle z komputera i położenie go np. na kartonie nie
likwiduje tego dźwięku , jest on dalej słyszalny.

Zastanawiam sie co zrobić, wymienić na sporo wolniejszą Barracudę 4 ? Na
wydajnosci mi tez zalezy bo sporo danych przegrywam między dyskami (filmy i
itd) wiec predkosc ma tez znaczenie. Ale poziom głosności mnie wręcz dobija.
Dysk podczas pracy jest cichy ale ten szum talerzy potrafi doprowadzic mnie
do szału :(

Już sam nie wiem co zrobić :-(

--
Pozdrawiam