Re: HD i inne - 2 lata

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 14:33:23 MET

Użytkownik <slawek_xl_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> http://www.chip.pl/arts/n/sub/article_49257.html
> """"
> ... Zamiast rękojmi wprowadzona zostanie tzw. odpowiedzialność sprzedawcy,
> która w przypadku sprzętu komputerowego - a więc i dysków twardych - trwać
> będzie dwa lata. Prawo to wchodzi w życie od 1 stycznia 2003 roku.
> """"

to juz wiem dlaczego po zakupie w jednej hurtowni mieli problem z wymiana
mojego dysku po zepsuciu:))) Na koniec stwierdzili, ze ten dysk jednak nie
od nich i musialem klientowi kupic nowy za swoja kase:)

oto cytat z powyzszego linku:
"Innym trikiem było sprzedawanie urządzeń, które powinny być przeznaczone na
wymiany gwarancyjne. Otóż nabywając dużą partię towaru, dystrybutor dostawał
pewną liczbę dysków dodatkowo. Teoretycznie nie powinny one trafić do
obrotu, ale "sprytni" handlowcy sprzedawali wszystko jak leci, a gdy
rzeczywiście trzeba było wymienić "padnięty" napęd, pechowy klient musiał
całymi tygodniami czekać na dostawę z fabryki."