Re: Jak odzyskać boot loadera xp po zainstalowaniu Win98 ???

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Mon 25 Nov 2002 - 19:52:04 MET

Użytkownik <daoc_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> witam,
>
> przeinstalowywałem wczoraj win98 na podstawowej partycji C, i
> usunąłem boot loadera xp (xp jest zainstalowany na kolejnej partycji).
> Zupełnie o tym wcześniej nie pomyślałem... i teraz komputer odpala mi
> się zawsze w 98. Próbowałem uruchomić komputer z dysku startowego xp
> i skorzystać z opcji "naprawa instalacji", ale nie bardzo wiedziałem
> co wpisać. Próbowałem Bootcfg \rebuild i podobnie, ale nic z tego nie
> wyszło... Jak przywrócić możliwość wyboru systemu podczas startu ?
>
> Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Jeśli masz oryginalne pliki Boot.ini oraz Bootsect.dos, to wgraj je na
c: wraz z plikami ntdetect.com i ntldr odtworzonymi np. z instalki.
Potem tylko przywracasz bootmanagera XP poleceniem fixboot spod Konsoli
naprawczej. Jeśli nie masz tych dwóch plików - to lepiej uruchom proces
automatycznej naprawy systemu, bo on je odtworzy.

M.