Re: Temperatura pracy dysku twardego

Autor: Marek (mlawryn_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 25 Nov 2002 - 11:02:13 MET

Użytkownik "sg" <alkor-si_at_NOSPAM.wp.pl> napisał w wiadomości
> temperatury...
>
> Może zaszkodzić.
> W specyfikacjach podawane jest jeszcze coś takiego jak
> gradient temperatury i wynosi on 20 stopni na godzinę.
> (specyfikacja Samsunga V40 @5400rpm)
>
> Czyli po ludzku: przyrost (spadek) temperatury dysku nie
> powinien być większy niż 20 stopni Celcjusza na godzinę.
> Jak stoi całą noc w 10 stopniach a potem włączasz komp
> i w ciągu 10 minut dysk @7200rpm nagrzewa się do 30-40
> stopni to po jakimś czasie może mu to zaszkodzić.
>
> Inna sprawa że nie wyobrażam sobie żeby można było to
> [...]

Przeciez napisalem ze to jest SERWER, ktory jak nietrudno sie domyslic,
dziala bez przerwy, a wiec i dysk sie kreci.
Jesli spada/rosnie temperatura, ma to wplyw rowniez na temperature dysku,
ale w mniejszym stopniu niz otoczenie.
Inna sprawa ze tak duze wahania o jakich pisze producent na pewno nie maja
miejsca.
Pozdrawiam!
-Marek