Re: Co daje formatowanie niskiego poziomu?

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Sun 03 Nov 2002 - 13:24:24 MET

"Dariusz K. Ladziak" napisal(la) dnia 2002-11-03 00:45, te oto slowa:

> Dlaczego? Rozne specyfikacje techniczne dyskow czytywalem - i
> widywalem (ostatnio coraz czesciej...) dopuszczajace dowolne polozenie
> dysku...

Starsze konstrukcje dyskow byly dosc wrazliwe na pozycje montazowa
(nieodpowiednie ulozenie dysku moglo "wzmagac" wibracje ukladu
przeniesienia talerzy). ;-)

Obecnie, "jakis" specjalnych ograniczen w tym wzgledzie na ma (chyba, ze
mowa o "przedziwnych katach"), ze wgledu na wprowadzenie licznych
ulepszen, innowacji technologicznych w serwo-mechanizmach (lekkie
glowice o mniejszej bezwladnosci, silniki z lozyskami o podwyzszonej
tolerancji na "luz", pozycjonery z ukladami OPR, kompensujacymi
polozenie glowic wzgledem przesuniec talerzykow).

P.S.
Montaz napedu w "klasycznej pozycji" czyli "PCB do dolu" jest jak
najbardziej naturalny (przynajmniej w wiekszosci typach "obudow"
dostepnych na rynku). :-D

--
Best regards, Kosh                  kosh(at)khn(dot)multinet(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"