Re: plyta gl. od P4

Autor: Willow (kris_willow_at_hotmail.com)
Data: Sat 02 Nov 2002 - 00:34:10 MET

Zakładam, że jeśli stać Cię na TAKIE P4 to nie musisz oszczędzać.
Możesz rozważyć zakup płyty z górnej półki - firma ASUS to produscent o
dobrej renomie i świetnych płytach. Lekko niżej Abit, Gigabyte . Z innymi
płytami nie miałem bliższego kontaktu :). Acha - NIE oglądaj nawet na ECSy,
tym płytom daleko do doskonałości, za to są śmiesznie tanie.

Musisz wiedzieć do czego Ci ten komp potrzebny i co z nim zamierzasz robić.
Jeśli nie zamierzasz podręcać (w sumie po co kręcić P4 2,4 Ghz :) ) to
warto się zastanowić nad chipsetem i850 lub pochodnej. To cudo pracuje z
najszybszymi pamięciami RIMM.

Za to ciężko się podkręca, jest cholernie drogie i w zasadzie, ułamek
szybsze od płyt z obsługą pamięci DDR na chipsetach i845 i pochodnych, (czy
SIS648+DDR333). Przy i845 ważna jest literka ZA numerem. Najnowsze odmiany
tego chipsetu
oficjalnie pracują z DDR333. AGPx4 to max. Pracowałem z płytą Gigabyte na
chipsecie i845G - fajna, stabilna, dla mnie aż za dobra :) .
Pogoogluj troszke a się wyjaśni o co chodzi.

Jeśli chcesz zaoszczędzić to nieźle prezentuje się nowy chipset SIS648 - ma
obsługe AGPx8, i kilka innych marketingowych gadżetów. Pracuje
nieoficjalnie z DDR400, oficjalnie DDR333. W testach wypada BARDZO dobrze,
na żywo jeszcze nie miałem okazji się spotkać.

Po szczegóły odsyłam do www.google.com
Dużo o płytach znajdziesz na stronie :
www.motherboards.org

Udanych zakupów.