Re: Co daje formatowanie niskiego poziomu?

Autor: Krzysiek Kozłowski (kozik1_at_tlen.pl)
Data: Fri 01 Nov 2002 - 22:48:55 MET

Hehe, a Rush i Rafał Błachnio pojechali Adamie za teorię zdzierania
powierzchni... :) W takim razie ja mam pytanko: co dokładnie robi low-
level ? No troszkę ogólne to pytanie, więc sprecyzuję ję:

(opdowiedź Tak/Nie/nie mam pojęcia :)
1. Od nowa zapisuje ("ustawia") ścieżki/tracki/sektory dysku ?
2. Usuwa część materiału z powierzchni talerza ?
3. Tak naprawdę nie działa, bo BIOSy mają tą opcję zdezaktywowaną ?
4. Ogólnie może poprawić stan rzeczy w wypadku dysku powoli się sypiącego
?

Pytam, bo mam taki WD 5.3 GB - padło naprawdę sporo sektorów, głównie na
początku dysku. W ogóle nie dało się sformatować, więc utworzyłem
partycję około 1 GB (doszedłem, że bad sectory kończą się gdzieś na 800
MB, i 200 MB zapasu :) i ją ukryłem. Jednak przy starcie i w ogóle w
czasie pracy strasznie hałasuje głowica (non-stop jakby przeskakiwała ze
ścieki na ścieżkę) oraz działa bardzo powoli. Jestem ciekaw czy dałoby
się to jakoś poprawić, czy po prostu czekać na kompletne padnięcie ?
(stan się pogarsza, od jakiegoś czasu wyskakuje zawsze na starcie błąd
SMARTa).

Pozdrawiam