Re: Problem z ECS K7S5A

Autor: Roman Keller (Roman_keller_at_poczta.fm)
Data: Fri 01 Nov 2002 - 11:56:48 MET

Witam!

> W Biosie (wlacz /wylacz ) ACPI moze ta funkcja "miesza"

hm.. Tej funkcji akurat nie sprawdzalem.

> SPrawdz tez pamiec czy przypadkiem nie walnieta(przetestuja ja programem
> memtest86)

Faktycznie. To moglaby byc wina pamieci, ale sprawdzalem to na "nowych"
kostkach DDR i SDR. Po zmianie na SDRAM pozornie komp się odpala, ale po
ktoryms z ponownych "wlaczen" wyskakuje jakis bład sygnalizowany przez bios

Sory, ale nie pamietam jaki, bo musialem sie ulotnic, zeby mnie w firmie nie
zamkneli ;)

W kazdym razie odwleklem sprawe na poniedzialek. Pierwszy raz składam coś na
takim "wynalazku" ;)

> CZy po resecie BIOSu cos w nim zmieniasz ?

Po "zamilknieciu" kompa po prostu przelaczam clear cmos po to, zeby w ogole
ruszyl. Na razie tylko do tego doszedłem. Zainstalowany jest Athloh 1800+. W
biosie zmieniam tylko czestotliwosci taktowania proca i pamieci z 100/100 na
133/133.

> a czy "uruchom ponownie " dziala czy po "zamknij system " nie mozesz
wlaczyc go przyciskiem?

"uruchom ponownie" dziala. Natomiast po "zamknij system" komp nie wlacza
sie, to znaczy kontrolka monitora na stand by i sluchowy brak ladowania
systemu.

> (keyboard poweron masz disable?)

Nie sprawdzalem.

> jesli nie jest to sprawa plyty to raczej napiec (zasilacz ?)_

Plyta byla sprawdzana na trzech nowych, roznych zasialaczach.

> plyta moze sie "wieszac" i wtedy tylko reset BIOSu pomaga.Wlasnie mam taki
sam przypadek na Chaintecha(na Kt133a)

> Wywal wszystko z kompa oprocz grafy i sprawz czy masz to samo.

Juz sprawdzalem. Niestety nie dziala.
Podejrzewam

Pozdrawiam.
                                                Roman Keller