80GB IBM czy Seagate Barracuda

Autor: Andrzej Litewka (andx_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 23 Oct 2002 - 23:45:51 MET DST

Który dysk 80GB polecacie ?
IBM czy Seagate Barracuda ?
Obecnie mam od dwóch lat dysk IBM DTLA 20GB 5400rpm Made in Thailand i na
razie pracuje bezawaryjnie.
W tym czasie gdy kupowałem swoją obecną 20-stkę IBM to Barracuda wchodziła
na rynek i ponoć nie było to tak dopracowane ponoć się to bardziej grzało
(?) niż IBM.
Przed tym DTLA 20GB IBM miałem Seagate Medalist 1,6 GB ten pracuje do dziś
bezawaryjnie.
Z tego co pamiętam ze słuchu to Seagate (z serii Medalist) znacznie głośniej
chodziły przy zapisie i odczycie danych niż IBM DTLA, Seagate Medalist to
były tzw. traktorki przy zapisie i odczycie.

Jak wygląda sprawa dziś ?
Chciałbym poznać za i przeciw.
Z tego co widzę oba dyski mają gwarancję 3 letnią ceny praktycznie takie
same.

Czy ktoś porównywał w praktyce działanie tych dysków ?
1. Który ciszej pracuje ? (stan spoczynku wirowanie samych talerzy)
2. Który ma cichszy odczyt/zapis ?
3. Który się bardziej grzeje w czasie pracy ?
4. Jakieś inne za i przeciw.
5. Który statystycznie z obecnych częściej pada (uwzględniając stosunek
ilości kupionych do zwróconych de serwisu).