Re: Piszczacy SAMSUNG 20GB- jak go uciszyc??

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 23 Oct 2002 - 14:29:43 MET DST

Użytkownik "kropa[-ciach-]" napisał:

> Jak w temacie mam piszczacego Samsunga 20GB,

Zależy jaki pisk masz na myśli. Starsze wersje SpinPointów o
pojemnościach 10-30GB piszczały tak od samego urodzenia aż do ich
(zazwyczaj szybkiej) śmierci. Miałem kilka takich, wszystkie wydawały
z siebie charakterystyczny pisk spowodowany obrotem talerzy
zamontowanych na kiepskich łożyskach. Dodatkowo jazgot ten nasilał się
w momencie przykręcenia dysku do obudowy bez żadnych gumowych
podkładek - wtedy drgania przenosiły się na całą obudowę powodując
cichutnie terkotanie całego zestawu.

Jeśli pisk przypomina dźwięk pracującej wiertarki, to jedynym sposobem
na uciszenie dysku jest wyrzucenie go przez okno :-)

Pozdrawiam,
Sniper